Nyt se joulu sitten on ovella ja harjoittelu päättynyt!

On ollut hirveästi kiireitä ja jouluhässäkkää, joten kirjoittaminen on jäänyt hieman vähemmälle. Olen oppinut todella paljon jännärillä ja muissa harjoittelupaikoissani. En vielä oikein ymmärrä mitä kaikkea olen oppinut, mutta sen voin sanoa, että harjoitteluista ei ole ollut mitään haittaa. Jännärillä viihdyin todella hyvin ja eilen kun lähdin sieltä ei oikein voinut uskoa, että se on nyt oikeasti loppu. Meinasi itku tulla. Tykkäsin ihan mielettömästi työntekijöistä ja olen iloinen siitä, että mustakin oli heille paljon hyötyä. Yhtäkään huonoa päivää mulla ei jännärillä ollut olin iloinen ja pirteä joka päivä. Suurin osa siitä oli työntekijöiden ansiota, varsinkin Merjan. Kiitos siis hänelle. Hän jaksoi opettaa mulle kankaita ja kannustaa aina kun tarvitsin kannustusta. Usein Merja kysyi myös mun mielipidettä asioihin ja otti ne aina huomioon. Missään vaiheessa en verhojen tekemiseen kyllästynyt, kun aina oli erilaiset kankaat, saumat ym... Loppua kohden uskalsin enemmän palvella asiakkaita, kun olin saanut siihen enemmän varmuutta, enkä jännittänyt enää. Oli ihanaa suunnitella asiakkaan kanssa, että millaiset verhot olisi hyvät ja mitkä sopisi. Se oli palkitsevinta, kun asiakas tykkäsi ehdotuksistani ja tilasi verhot.

Nyt on hyvä aloittaa joululoma koulun osalta. Töitä tässä vielä ennen joulua on, mutta se on vain hyvä asia. Onneksi aattona saa luvan rentoutua ja vain olla. Sitten jaksaa ensi vuoden puolella taas painaa viimeisen puoli vuotta täysillä.

Jouluja! -Noora